torsdag 9. juni 2011

Prosjekt hår!

I min iver etter å få litt skikk på mitt krusete hår
laget jeg i går kveld en innpakkning.
Veiledninge fant jeg i boka "Romantiska hem och inspiratsion i vitt" av Ingela Broling og Petra Erikson.
Med stor iver blandet jeg sammen 2 eggeplommer og olivenolje(for den sto selvfølgelig i kjøkkenskapet).
Etter å ha fordelt dette i håret skulle det virke i 30 minutter.
Så sto jeg der da....
med 2 eggehvitter....
Hmmmmm, hadde jeg ikke i boka"Lev vackert" lest en oppskrift på marengs.....jo da, etter litt leting fant jeg den.
Tidligere har jeg laget marengs ved å steke de i ovnen.
I denne oppskriften skulle de piskes over vanndamp til massen ble fyldig og blank.
Så skal de rett og slett sprutes ut på matpappir 
med en passende tip.
Ja ja, som sakt så gjort.
Nå går barna og koser seg med små hvite marengs....
tror kansje jeg prøver gamlemåten igjen.

Hårkuren funket greit den foresten....
Sletts ikke dumt med litt tilførsel av olivenolje.


1 kommentar:

  1. Gøyal hårkur =) Jeg elsker forøvrig marengs...men det er vel ikke akkurat spesielt sunt.

    SvarSlett