tirsdag 6. desember 2011

Glædelig jul!


På søndag var det igjen tid for julemarkedet "glædelig jul"
på Lier bygdetun.
Vi benyttet igjen anledningen til å samle kjære venner til hyggelig lag.
Denne gangen slang vi på tre stk bursdager også......
siden vi er så "dårlige" foreldre til å feire barna våre.
På menyen sto det pepperkaker og vanlig gløgg og eplegløgg.
Mølje  (hjemmebakt selvfølgelig) siden jeg er så flink til å skryte.
Og så risgrøt da, til de "tøffingene" som ungår mølje.

Hmmmm, jeg får nå lyst på mølje bare ved tanken....hehe
Jeg lager den slik min farmor laget den.....
noen kaller den møljegrøt
mens andre kaller den "Mjøndalsmølje"

Nå er ikke slekta mi fra Mjøndalen, 
men fra Tangen i Drammen.
Så jeg kaller det mølje.....
Det er ikke jul uten!

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar