søndag 25. september 2011

Levende sentrum!

Er litt trist og lei meg i dag.....
I morgen starter opphørsalget 
hos Nitsirkna  og lekebutikken i Lierbyen.......
Hva har vi igjen i Lierbyen da???

2 begravelsesbyråer
2 apotek
2 fotpleiere
3 frisører
2 dagligvarebutikker
1 optiker












Nå er det godt et halvt år siden vi stengte dørene til "asvo butikken" i Lierbyen.....
etter vært har toget cafe' og pub forsvunnet....
"Mørkerommet" flyttet til Kjeldstad....
Tina's blomster gikk konkurs og banken flyttet.
Før dette tømtes "Bakerikvartalet" for leietakere.
Der holdt Coop Mega til sammen med et parfymeri, Nille  og en utstyrs butikk for dyr samt Narvesen....

Akkurat nå sitter jeg med en følelse av at "noen" har gått i kjelleren fordi det ble NEI til kulturhus, og av den grunn skal sentrum'et vårt DØ.
Kanskje det er på tide å våkne opp fra dvalen....
Det er faktisk vi som bestemmer om det skal være mulig å overleve som selvstendig næringsdrivende i Lierbyen.
Vi som forbrukere og innbyggere må bruke det tilbudet som fins for at de som tørr og satse skal kunne overleve.
Jeg ønsker ikke "fjordbyen" som et levende sentrum en gang i fremtiden når pengesterke investorer har lekt seg.
Jeg vil ha det her hvor vi bor.



Ønsker vi et levende sentrum, må vi som innbyggere faktisk ta ansvar for for at dette skjer.
Om dere lurer????? så er bilde ovenfor fra et av sentrums få utstillingsvinduer.....hjelpemiddellageret til kommunen....



Heldigvis har jeg hørt noe rykter om at disse flotte damene med Nitsirkna og lekebutikken forsatt kommer til å ha nettbutikk....
jeg krysser fingre og tær for at det går bra og ønsker dere lykke til på ferden.
Som ivrig netthandler etter vært kommer jeg helt sikkert til å følge dere videre.













Ønsker dere alle en kreativ uke

1 kommentar:

  1. Så KJEDELIG når det er sånn, men ikke så lett for næringsdrivende å drive butikk hvis det ikke kommer nok folk og handler i den heller.Kommunen skulle kanskje bidratt ved å gi de som tør å satse billige lokaler?? Men det kommer kanskje ikke på tale...

    SvarSlett